Vad ska vi göra med Kerstin?





Vad ska vi ta oss till med Kerstin? Hon är irriterande
tjock och det är hopplöst att få henne att gå ner i vikt.
Hon gör till och med "inbrott" i skafferiet på nätterna
i jakt på mer mat...

Det var länge sedan vi slutade köpa skräpmat till
henne. Jag lovar - det finns inte någon i hela familjen
som får lika dyrbar, välanpassad och specialutformad
kost som vår lilla jättekatt. Ingenting tycks hjälpa.

Jodå, vi har investerad i diverse prylar för att få fart
på henne - allt från fina selar till laserpennor och
små pipande musleksaker på hjul. Hon är jätteroad
i ungefär två minuter sedan har hon lekt klart för den
dagen. Jag blir arg, provocerad men också full av
empati. Vad ska vi ta oss till med henne?

Johanna, när du nu kommer hem - för att ha ett skönt
och härligt sommarlov - tror jag banne mig att du ska
få den äran att kombinera ledigheten med kattbantning.
Ta med Kärran till Tungelsta och "glöm bort" att ta med
henne tillbaka... Ge henne till mormor i födelsedags-
present? Spring en runda med henne varje morgon?
LCHF? Viktväktarna? Dr Atkins? Herbalife? Aloe Vera?
Yoga? Pilatesboll? Gummiband? Hopprep?

Hur du gör och hur du tänker kan bli en hemlighet mellan
dig och Kerstin. Ni behöver inte avslöja ett dugg...
Jag är bara intresserad av att få se ett klart och
tydligt resultat!



Kramkram å god natt - sov gott och dröm sött!







Kommentarer
Postat av: Johanna Broth

Du kan tycka att jag är löjlig. Men jag gillar inte att du pratar så om Kerstin. Jag hade valt henne framför alla er. Hon är min bebis och bästa vän. Tråkigt att så fort du inte har något annat att gnälla på så bli hon ditt offer. I stället för att sitta inne och glo och fokusera på hennes "problem" gör något av dina egna. Gå ut, träffa en kompis, dansa, baka. Gör någonting... Jag säger som veterinären säger, VARJE GÅNG, det är ingenting hon lider av i nuläget. Och hon har faktiskt gått ner från elva kilo till 6,9. Nästan halva sin vikt inom loppet av ett par år. Hur mycket har du gått ner sedan Thailand..? (Hint).



Puss

2011-05-24 @ 00:09:41
URL: http://brothultsbo.blogg.se/
Postat av: Therése

Jaha minsann - där fick man sig ett slag i magen, eller magarna, inte helt oväntat! Jag kan berätta att Kärran är nyvägd och väger nu ikväll - utan kläder - 7,2 kilo. Vi kan väl i alla fall vara överens om att det är en rätt bitig och biffig lady vi har att göra med?! Mycket katt, liksom! :)



Nu är det inte vikten i sig som oroar mig mest. Däremot tror jag inte att hon mår så bra... På riktigt! Dels tror jag att det är jobbig att vara mentalt besatt av mat sedan så fäller hon sanslöst mycket päls vilket i sig kan vara ett tecken på ohälsa. Att hon sedan är rätt mjällig beror säkert på att hon har problem med slicka sin päls och hålla sig ren. Tungan är helt enkelt för kort - halsen likaså! :)



Jag tycker att det skulle vara schysst om vi med samlade, gemensamma krafter skulle kunna göra (ännu) ett seriös försök att få ner henne ytterligare ett par kilo. Det skulle göra henne gott på alla sätt och vis.



Och knappast beror hennes fetma på att jag inte har något liv. Hon skulle liksom inte per automatik bli smalare om jag hängde runt på kvällarna... Ja, såvida hon inte hänger med i koppel såklart! :)



Love you - gullskrutta!



Puss



PS) Nej, jag har inte halverat min vikt sedan jag var i Thailand men i alla fall gått ner ca 8-10 kilo. Drömmen vore ytterligare fem... Tänk om man skulle ta och börja springa lite, kanske? Åtminstone power-walka oftare! :)

2011-05-24 @ 00:39:56
URL: http://www.smabarnsmabekymmer.se
Postat av: lovisa

Haft en bra dag?:)

jag har nu publicerat vinnaren av en valfri damklocka från runns.se, kika bloggen för att se om DU vann!:)

2011-05-25 @ 16:26:13
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0