Från Upplands Väsby till Karlstad





Knappt har man hunnit med att avsluta jobbet om
och med Upplands Väsby Kommun förrän det var
dags att sätta sig på tåget till Karlstad.

Den 4:e maj bar det av med tåg tillsammans
med Janne... Nej, han kunde inte sköta sig
utan fick rött kort när vi klev av tåget på
stationen och jag fick gå på mötena utan
honom. Och jag gjorde det - med bravur!!



När vi klev av tåget så vi jag en deja vu...
Jag har varit här förrut och jag har haft med
denna station att göra tidigare. Senast jag
var här - det är många år sedan - så var det
för att käka middag med en människa jag
aldrig hade träffat tidigare men däremot
pratat en del med. Usch, så nervös jag var
den gången... Vilken knäpp grej! Nej, det
blev aldrig mer än en middag och dagen
efter då jag satte mig på tåget hem så
visste jag att vi aldrig skulle ses igen.
Det var liksom inte helt rätt för någon
av oss.

Den andra gången jag hade med Karlstad
att göra var när jag skapade rubriker på
stationen och utförde ett smärre attentat.
Jag var förtvivlad, förkrossad och tappade
helt fotfästet. Och jag har minst tusen gånger
bett de inblandade om ursäkt. Denna händelse,
som jag inte ens orkar prata om, är en av de
saker jag ångrar mest av allt dumt jag gjort.



Som sagt - mötet jag var på gick bra vilket gör
att jag kommer att få anledning att återkomma hit
inom kort, inte bara en gång utan flera. Spännande.
Extra spännande med tanke på att du bor sådär en
6-7 mil härifrån. Tänk om vi springer på varandra...
Vore inte det kul? Eller inte? Förmodligen inte.

Det ena ger det andra och ringar på vatten har vi
varit med om förr. Det gamla talessättet: Alla vägar
bär till Rom stämmer också - i alla fall ibland.

Förutom det jobb jag/vi nu ska göra med Maria & co
i Karlstad så kommer vi också att jobba en del med:



som består av åtta olika kommuner i Värmland...
Nej, det är inte mitt fel att just kommunen där du bor
finns med bland dessa åtta. Det är en slump - jag lovar!

Som om detta är det enda jag har att göra framöver.
Jag har dessutom tackat jag till ett spännande projekt-
uppdrag inom WWF i samband med lansering och sjösättning
av deras stora barn- och ungdomssatsning. Som om jag inte
har nog med det som är och lite till... Jag måste dock erkänna
att det känns ganska spännande med nya utmaningar -
parallellt med alla de andra. Med tungan rätt i mun -
och framförallt i rätt mun - så ska nog detta också
gå vägen.

...och det finns väl inget som säger att sommar
självklart betyder semester, eller hur?



Kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0