Den enes bröd, den andres död...



Just det, det har hänt annat också de senaste veckorna.
Saker av kanske mer världslig karraktär än ett trasigt
hundben - som inte ens var ett trasigt hundben.
Knappt ens en vrickad tass.

Vi börjar med den roliga saken: Det har varit kungligt
bröllop i England, minsann. Mellan Wille och Kate.
Och snyggast av alla på tillställningen var såklart Vickan
- med en draperad klänning som genast satte fart
på rykten och spekulationer. Är hon eller är hon inte?

Pippa var inte så pjåkig hon heller, minsann.
Vilken pudding. Och visst singel... Nu lär det bli fart
på alla giftaslystna mistrar på andra sidan havet.

Jag vill framföra mina varmaste gratulationer
till de unga tu och hoppas för allt i världen att lyckan
står er bi. Håller tummarna för att det inte går troll
i förlovningsringen...



Det var en av de roliga händelserna. En annan sak som
hänt - som kanske inte är lika rolig men ändå rätt skön
är att Usama Bin Laden inte längre finns bland oss.
Han är sänkt i havet efter det att han blivit attackerad
av en amerikansk stridhund med sylvassa titantänder
- ja, det är faktiskt sant - och sedan skjuten till döds.
Attacken var sedan länge minutiöst planerad och allt
gick enligt planerna... Som var made in USA - såklart!
Otroliga 19 biljoner kostade kalaset - sanslöst!
En annan sak som är förvånande - om än kanske inte
så viktig i sammanhanget - är att jag faktiskt helt säkert
trottt att karln var minst hundra år gammal. Det är inte
utan att jag blir lite förvånad när jag konstaterar att
han bara var fem år äldre än mig...
Kan det verkligen stämma? :)



Vad kan ni om hans historia? Inte så mycket?
Inte jag heller... Jag kan dock berätta lite av det jag
vet - och har tagit reda på:

Usama bin Ladin växte upp i staden Jidda i Saudiarabien
där hans far, Muhammed Awad bin Ladin, var en välbärgad
byggherre. Muhammed bin Ladin var gift 22 gånger,
men bara med fyra fruar åt gången enligt sharialagarna.
Han hade officiellt 54 barn. Usama bin Ladin var den ende
sonen till Muhammed bin Ladins tionde fru, Hamida al-Attas
(född A'alia Ghanem). När Usama var fyra eller fem år
skildes föräldrarna och hans mor gifte om sig med en av
cheferna i faderns byggföretag, Muhammad al-Attas,
och fick fyra barn med honom. Usama bodde i det nya
hemmet med tre styvbröder och en styvsyster...

Kul att dela man med ett tjugotal andra...
Kul att dela pappa med drygt femtio andra...

Det här är däremot kul, tycker jag:

Bin Laden är död men, hans lite mörkare bror Choko Laden
finns kvar. Samma sak vad gäller kusinerna: Marme Laden,
partyprinsen Pinaco Laden, veggokillen Sal Laden och den
livsfarlige vissångaren Bal Laden. Glöm heller inte heller
hans senila farbror, Var Fan Var De Ja Laden...
Samt den livsfarlige vissångaren Bal Laden
:)



Kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0