Kära hjärtanes...




Kära hjärtanes vad jag har handlat mycket till torpet i Rimforsa.
Och herre jösses så mycket som fattas... Jag kommer att bli bankrutt!

Nu tänker jag så här - om vi alla hjälps åt så kommer detta nog att
gå som en dans. Som så mycket annat...

Det som nu fattas och som måste fixas är följande:

Möbler etc:
Utemöbler
Soffbord x 2, helst 3
Köksbord - ett stort ett + ett lite mindre
Byråer
Stolar
Hyllor

Skåp och lådor/kök:
ALLT som kan tänkas behövas i ett hem som rymmer många
- glas, tallrikar, assietter, muggar, formar, fat, bestick, kastruller,
byttor, pytsar, slevar, vispar, vattenkokare, brödrostar, underlägg,
grytlkappar, handdukar...

Övrigt:
Dammsugare
Lampor
Borstar
Hinkar
Krattor
Gräsklippare
Spadar
Tavlor
Mattor
Typ någon radio eller kanske gammal stereo
Hängmatta
Utegrillar


Suck - det är en del, som sagt var!

Det jag har handlat, fått och fixat är:
En tv
Tre soffor (!)
En fåtölj
En kökssoffa
Ett mindre "köksbord"
Fyra stolar d:o
En jättevacker kökssoffa
Två stycken "bokhyllor"
En 160-säng
En 120-säng
Två stycken framför-kakelugnen-fåtöljer

Som sagt - alla bidrag mottages tacksamt.
Det handlar om totalt nästan 300 kvm som
ska möbleras inom kort!




Kramkram

PS) Självklart är ALLA välkomna att nyttja torpet
när allt väl är klart och alla grejer på plats!

Och en annan sak - det kan ju vara så att någon
har något som bara står... Något som inte får plats
för stunden men som man ändå inte kan och vill
göra sig av med... Ställ det i Rimforsa vet jag!!!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0