Om någon har synpunkter...


Om du eller någon annan har synpunkter på innehållet
i denna blogg så skulle jag vilja berätta, föreslå eller
rekommendera följande...

För det första handlar allt jag skriver om mig,
mina känslor, tankar och funderingar.
Mina sanningar och osanningar.

Om det är så att jag tänker, känner eller tycker
något som någon tycker är fel, så är det helt OK.
Alla får vi tycka och tänka olika.
Mina känslor är mina och en känsla kan aldrig vara fel.

Jag aktar mig noga för att hitta på något om någon
bara för påhittandets skull. Det skulle inte falla mig
in, vare sig i det skrivna eller sagda ordet. På samma
sätt så hänger jag inte ut någon på något elakt sätt.
Däremot känner jag att var och en får stå för sitt -
både här och i verkliga livet. Är jag arg på någon
så ser jag det som min fulla rätt att skriva om det.
Älskar jag någon alldeles extra så berättar jag det.
Det namn jag valde till denna blogg berättar att
tanken var - och är - att bloggen ska handla om
livet i allmänhet och mitt liv i synnerhet.
I mitt liv så ingår det bland mycket annat
en massa barn...

Om det är så att du känner att du eller någon annan 
blivit orättvist behandlad eller kanske rentav påhoppad
- och det helt utan anledning - så är du välkommen
att höra av dig. Antingen genom en kommentar,
ett samtal eller ett mail. Alla sätt är välkomna.
Men att ge sig på till exempel Johanna och
låta henne stå till svars för mina handlingar
är helt oacceptabelt och ett tillvägagångssätt
som inte gillas - vare sig av mig eller av andra.
Det är lågt, det är fegt... Det är rent bedrövligt.
Och det känns väldigt olikt dig.

Och vet du - när allt kommer omkring säger
det mer om dig än om mig, tycker jag!

Slutligen - ingen måste läsa denna blogg.
Jag skriver den helt för mig själv och adressen
är inte på något vis offentlig. Jag har delat med
mig av den till dig och några till - det är allt.
Och jag gjorde det av någon slags omtanke
och kärlek.

Älskar dig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0