Dumt




Du gick -
fast alla bad dig stanna.

Din längtan blev oövervinnerligt stark,
din motståndskraft gav vika,
kärleken växte sig stark och tog
över ditt förnuft och kloka jag,
ångesten och oron gjorde att du inte stod ut...

Du gick -
fast alla bad dig stanna.

Du kom.
Du sågs.
Du besegrades.

Nu är du tillbaka.
Snälla, stå ut denna gång.
Tro mig - bakom hörnet väntar
paradiset på dig med öppna armar.

Att se dig ikväll gjorde ont i hela mig.
Du kan knappt prata.
Du kan knappt gå.
Dina ögon är släckta och
fulla av förtvivlan och rädsla.

Jag vet att du kommer
att vinna den här matchen.
Jag vet att du kommar
att gå segrande ur kriget.

Men det är du som
måste fatta beslutet.
Det är du som måste ta fighten.
Du har allt att vinna.
Det finns inget mer att förlora.


krAAm





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0