Gammal vänskap







Vilket herre-jösses-väder man vaknade upp till igår morse.
Allt blev lamslaget: bussarna rullade inte alls, inte heller
tvärbanan. Tunnelbanan gick när den hade lust - och det
hade den inte. Pendeltågen hade förseningar på upp
till 60 minuter. På vägarna var det allmänt kaos.
Hur är det möjligt att allt bara upphör att
fungera för att det snöar lite i februari?
Numer är man som bekant hambo med en hejjare till
chaufför, vilket gjorde att jag i alla fall var på jobbet redan
vid åttatiden! Maria och Gabrielle kom i någorlunda tid.
Frank kom insladdandes vid halvtvå tiden... Bingo!
Tänk, det ska vara tjejer till att klara av lite snöoväder!

Meningen var att jag skulle ha gått från jobbet SENAST
klockan tre. Och så blev det... Inte alls! Skulle träffa Lisa
och Gurra på en Stuvstakällan och ta ett glas vin med dem
vid femtiden - och kom dit en timme försent... Typiskt!
Tack gode gud att jag redan från början hade tackat
nej till att äta middag med dem på restaurangen.

Det var verkligen superkul att träffa dem. Vi räknade raskt
ut att det säkert var tio år sedan jag och Gurra sågs,
och kanske en 7-8 år sedan jag och Lisa träffades senast.
Helt galet... Och helt underbart att det nu blev av!

De är sig verkligen lika på alla tänkbara sätt. De berättade
att det senaste året har inneburit en massa spännande
förändringar för deras del. De har sålt huset i Södersvik
och bor nu i en alldeles nybyggd takvåning med terrass
mitt inne i Norrtälje. Firman har de sålt och roar sig nu
mest med att vara pensionärer och åt att älska varandra.
Tänk, de har verkligen lyckats hålla ihop hela livet...
Vi räknade ut att det nu är drygt 35 år sedan de flyttade
ihop i Flemingsberg - och sedan dess har det hänt en
hel del. Vi nämnde bara Rose i förbifarten men enades
rätt snabbt om att det fanns roligare saker att prata om.
Innan vi skildes åt så bestämde vi att vi ska fira Valborgs-
mässoafton tillsammans i Stuvsta - trevligt värre! Och,
som sagt, en och annan Valborgsmässoafton har man
minsann firat med dem tidigare genom åren... Något
säger mig att det kommer att bli något mer städat
denna gång!



Kram och massor av sol








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0