Vad var det som hände?




Idag har jag ägnat mig åt de sista förberedelserna
inför resan till Rimforsa! Jag lyckades, till slut, hitta
en bil för halva priset mot den förra - med fria mil.
Ibland ska man ha lite tur...

Denna bil ändrar dock den tidigare planeringen lite
- men det får det vara värt. Nu åker vi istället ner
i omgångar på påskafton och tuffar hemåt någon
gång under måndagseftermiddagen eller kvällen.
Det är inte någon tid som måste passas - annat
än att bilen måste vara tillbaka vid 7-tiden på
tisdag morgon.

Det känns som om det inte var så länge sedan jag
sponsrade ett sätta-bo-projekt och nu är det dags
igen. Fy sjutton vad det kostar att fylla 300 kvm.
Det känns som om pengarna är slut och det dröjer
jättelänge innan lönen dyker upp härnäst.
Den här månaden kommer att bli en kamp
mot det mesta... Alla bidrag mottages tacksamt!
Alla ni som tycker att det är er tur att bjuda igen
- gör det nu!

Ännu återstår det en del att handla innan det är
dags att åka ner. Och där ryker en tusenlapp till.
Och sedan ska pigsängen hämtas och betalas...
Bye, bye ytterligare 1700:-.

Någon som vill dela landställe med mig?
Ni är välkomna att köpa in er!!

När jag irrade runt på ÖoB tidigare idag så sprang
jag på Sandra - en gammal kompis från ett av mina
tidigare liv. Hon heter numer inte samma sak i efter-
namn, är mamma till två småttingar, lyckligt gift,
hundägare och bor i radhus. Och, ja, de har en Volvo!
Jättekul, att träffa dig Sandra - har alltid gillat dig...

Hann också med en sväng förbi hos Anna-Karin
och Roland. Jättekul att se deras nya hus som absolut
har det bästa läget av alla på hela gatan. En stor ute-
plats i direkt söderläge, utan någon som helst insyn är
verkligen grädde på moset! Grattis er och lycka till!

Johanna har åkt till Tungelsta idag tillsammans med
Winston. Och där blir hon kvar tills på lördag. Jimmie
kommer att ansluta på lördag morgon och redan på
fredag kommer farfar att hämta Nemo på Muskö.

Det är sommar ute.
Pengarna är slut.
Det står en stor lastbil
utanför på gatan...

Vad var det som hände??



Kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0