Tackar som frågar...




Operationen - eller rättare sagt det kirurgiska ingreppet -
gick som en dans. Ett fullständigt kaos i morgontrafiken
gjorde att jag blev en kvart sen - men vad gjorde väl
det när personalen på St Göran satt fast i samma köer?

Var ombytt, tvättad och klar vid 09.15-tiden - påklädd,
klar, ihopsydd och tillfixad strax efter klockan tio!
Gillar när det går undan - helt min melodi! :) Tack snälla
doktorn för ett trevligt bemötande och ett proffessionellt
mottagande... Att detta inte var första gången kändes
tydligt! Jag har framfört hälsningen till Johanna som
garanterat kommer att kontakta dig!


Dr Thor Halse - som använder innebandyklubba
stället för skalpell!


In till jobbet, hämtade bilen, raka vägen till Hökarängen
för att hämta Winston. Jimmie var på väg hem från Farsta
med de bägge vilddjuren så jag mötte honom i solen!
Och sedan raka vägen till väntande arbete!

Jobbade på som en tok fram till tre. Sedan väntade en
snabb enhandstillpiffning innan jag gav mig av för att
möta min kompis "Britta". Tanken var att vi skulle ses
på nå't ställe, men det vackra vädret fick oss att tänka
om. Vi slog oss ner i en skogsbacke vid Gärdet och satt
där och babblade i nästan två timmar innan vi tågade
vidare mot Frihamnen och Magasin 7. När vi satt i parken
kändes det ungefär som om vi var tonåringar igen.
I alla fall något... Den känslan kan lätt infinna sig när
man smygröker, mumsar chips och dricker vin samt GT
ur plastflaskor!! :) Ibland är livet extra härligt - den
här eftermiddagen var en sådan gång!



I Magasin 7 var det tv-inspelning av det nya programmet
Herr & Fru med Agneta Sjödin och Andrers Kraft som
programledare. Hela idéen bygger på att tre kändispar
ska tävla om vilka som känner varandra allra bäst.
För att ta reda på detta ställs en massa frågor - av den
mer simpla karraktären men som kan vara ack så svåra
att svara på. Nu har vi då fyllt i några slags sekretess-
papper med löften om att inte avslöja vilket par som vann.
Så mycket kan jag dock säga att här visade det sig att
min bestämda uppfattning är den vinnande: Vi talar kvalitet
och inte kvantitet. Att verkligen vara närvarande när tillfällen
ses. Att vekligen prata och framförallt - att verkligen lyssna!
Om detta kommer att bli en succé? Tveksamt...

Jag och "Britta" hade det i alla fall jättekul där vi satt på
läktaren och applåderade på befallning - hårt och länge!
Lite lagom upprymda av stunden i parken så fnittrade vi på
rätt bra. Rätt snart konstaterade vi att det nog bara var vi
som tagit tillfället i akt och förfestat litet!!!


När inspelningen var klar och ljuset släckts tågade vi tillsammans
med den övriga publiken till bussen. Vi åkte med till Gärdet för
att t-banan till Centralen. Innan våra tåg gick - åt varsitt håll -
slog vi till med varsin Irish Coffee på Bishops Arms. Inte alls så
tokigt - en stark, fyllig, fluffig, het, gräddig och fnissig avslutning
på ännu en fantastisk eftermiddag/kväll tillsammans med dig.
Nu håller vi tummarna för att vi får till det med ALLA den 16:e
april... Hoppas på en eftermiddag och kväll som kommer att
innehålla ALLT!!!






Kramkram










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0