Lilla hjärtat





Idag har jag och lilla hjärtat varit hos
doktorn. Vilken himla tur vi har, hjärtat
och jag, som har en sådan alldeles
underbart, fantastisk doktor.
Henne skulle jag vilja rekommendera
till alla!

Hon lyssnar - både på mig och hjärtat.
Hon klämmer och känner - både på
mig och på hjärtat.

Det rasslar, piper och pyser om alla
apparater, Det är mörkt i rummet
sånär som på den lilla skärmen jag
är uppkopplad till. Hon mäter och
pillar. Nickar belåtet och tittar riktigt
nära andra gånger... Och tar om bilden.

Doktorn läser mina journaler, ställer
en massa bra frågor och jag får
berätta.

När lampan i rummet väl tänds och
jag får ta på mig mina kläder igen
så springer hon iväg för att ringa mina
andra läkare - kardiologerna på SÖS.
Här ska diskuteras och konsulteras.
Känner mig lite viktig där jag sitter.

I väntan på att doktorn ska komma
tillbaka kommer en sjuksyster farandes
med nya bandage till handen i högsta
hugg. Jag förstod att den prickiga,
sönderklippta strumpan inte hade fallit
doktorn i smaken - och jag protesterade
inte. Lite vitt och fräscht till helgen kan
inte skada...

Så kom doktorn tillbaka. Nu hade hon
pratat med kardiologerna. Och lyssnat
på dem. Nu hade de fattat ett beslut:

Nya mediciner, tätare kontroller och
inom loppet av ett par veckor fattar
de beslut om en operation. OM inte
de nya pillerna gör underverk.

Underverk ha skett förr så nu är det
bara att hålla tummarna!



Kram å trevlig helg,
alla stora och små hjärtan!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0