Det kan bli dyrt att bli förälskad...


Att bli plötsligt kär,
sätter tillvaron i gungning.
Det kostar på - inte bara till
kropp och själ, utan också
rent ekonomiskt.

Ibland sägs det att jag har
många hemliga gäster som
tassar runt på min blogg.
Jag tänkte be er alla om en
tjänst - för den goda sakens
skull... Tänkte att ni kunde
hjälpa mig genom att skicka
över en slant så att jag har
råd att ro den sista kärleken
i land!

Nej, den kostar inte så mycket
i sig, men är ändå att betrakta
som en oförutsedd utgift nu
när allt man har går åt till att
fylla 300 kvm med sådant som
är direkt jätteviktigt. Och jag
har svårt att hitta argument
som håller, vad gäller denna
säng... Men, håll med om att
den är fantastisk!? En dröm?
En säng att drömma i.
En säng att drömma om.

När jag tänker efter är det
kanske så att den är ett måste
i alla fall?





Banne mig - jag tror jag slår till.
Alla bidrag mottages tacksamt...


Kram









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0