Å herre gud...


Å herre gud...
Det sitter en snygg, halvnaken
man på min balkong.
Vem är han?
Vart kommer han ifrån?

Neeeeej, nu börjar han klä av sig...
Jösses, vilken kropp.
Men, vad gör han här?
Och hur ska jag få ut honom
när jag inte vill få in honom?

Meeeeeen gud - nu är han naken.
Oj, det var inga dåliga grejer...
Hjälp, vad gör jag?
Vem ringer jag?
Ska jag springa ut och låsa dörren?
Tänk om han kommer in
genom balkongdörren?
Ska jag knacka på fönstret
och 'vifta med en kökskniv?
Skriva en lapp och hålla
upp mot rutan?

Ooooooooooj, vad gör han?
Jag vågar inte titta!
Gud, så generande...
Vem är han?
Är det någon jag känner?
Nej...

Pinsamt...
Att det är den första april idag!







Kramar och kärlek


PS) Johanna, erkänn
- du trodde på mig en stund i alla fall, visst?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0