Och




Fredagen den 3:e september.
Inte klokt
och på tok för mycket höst.
Och för mycket jobb.
Som man bäddar får man ligga.
Och man ligger får man bädda.
Minsann.

Längtar hem till sköna soffan
och ett glas vin. Eller två.

Fast det som kommer att hända
är något annat - långt därifrån.
Nu ska jag jobba en stund till...

Och sedan ska jag gå och handla ett par presenter.
Och sedan ska jag gå hem.
Och sedan ska jag torka golven.
Och sedan får jag främmande.
Och sedan ska jag gå ut och äta en bit.
Och sedan ska jag gå hem en stund.
Och sedan ska jag ta mig hem till Mia och Janne.
Och främmandet ska med.
Och sedan ska jag gå hem.
Och främmandet ska med.
Och sedan ska jag sova.
Och de ska främmandet också.
Och sedan blir det morgon.
Och då blir det frukost.
Och efter det så ska jag till Lena å Klaes.
Och då hänger främmande med.
Och sedan åker vi tillbaka från Värmdö.
Och det gör främmandet också.
Och sedan ska främmandet åka hem.
Och det blir kanske skönt.
Och det blir kanske tråkigt.
Och imorgon vet jag mer om just det.

Och det var allt.
Och trevlig helg.
Och allt det där andra.

Och tusen kramar till dig.
Och dig.
Och dig.
Och dig.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0