Men, hur är det möjligt?







För ett par veckor sedan ringde Johanna glatt till jobbet och
meddelade att jag fått brev från Ersta Sjukhus. Jag förstod
att det handlade om att de ville bekräfta att mina journaler
hade kommit fram och att de skulle hälsa mig välkommen
som ny patient på kardiologen. Mycket rikigt:

Välkommen onsdagen den 29 september, 2010, kl 09.30!

Alldeles lysande, tänkte jag och började genast skriva lappar...
En till kylskåpsdörren, en till väggen på jobbet och en till ytterdörren.
Jag skrev upp det i almanackan, lade in en reminder i mailen...
Utan överdrift kan jag säga att jag vidtog alla åtgärder.
Precis alla.


Jag hade varskott på jobbet och berättat att plan "A"
var att vara i Gamla Stan jättetidigt för att kunna lämna Winston kvar
där. Plan "B" var också klar - Denize erbjöd sig att lämna Winston
i Gamla Stan - OM jag skulle bli sen och därmed behövde åka
direkt.

-Tack hjärtat, himla gulligt - men det kommer inte att behövas.
Jag kommer att hinna, sörr'u!!

När jag sent - som vanligt - skulle gå och lägga mig i tisdags kväll
plockade jag fram kuvertet och lade det i väskan - och mig själv
i sängen. Klev upp igen, tände lampan i hallen, öppnade väskan,
tog fram kuvertet, öppnade det för att kolla vad doktorn hette.

Men ser man på. Ur kuvertet trillade en till lapp. En lapp med texten:

Välkommen på provtagning INNAN ditt läkarbesök. För att vi
ska hinna få fram provsvaren vill vi se dig här SENAST fredagen
den 24:e september...

MEN HUR ÄR DET MÖJLIGT???
HUR KUNDE JAG TOTAL-MISSA DETTA???

Det är som liksom inte meningen att man ska komma tid och att man
ska lyckas planera saker och ting - hela vägen från start till mål.

Jag skrev världens längsta mail mitt i natten och bad om ursäkt.
Jag lämnade världens längsta meddelande på deras telefonsvarare -
och bad om ursäkt...

Ringde provtagningen på Ersta Sjukhus strax före kl 08.00.
Försökte muta mig till en tid där innan läkarbesöket.
Se, det lyckades inte. Inte ens nästan.

Fick till slut på en mottagningssköterska.
Inledde och avslutade samtalet med att jag bad om ursäkt.
Igen.

Syster Ulla var glad, snäll, tröstande och förstående.
Hon gav mig en ny tid till kardiologen:

Välkommen torsdagen den 7 oktober, 2010, kl 13.30!

Och innan dess ska jag till provtagningen.







Kram







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0