Lena <3 Klaes



Vaknade lagom tidigt.
Eller lagom sent med tanke på att det faktiskt är lördag!
En snabb dusch och sedan en lika snabb fika innan det
bar av mot Lena och Klaes på Värmdö.
Stannade till för att handla lite smått och gott på vägen ut.
Herre gud, det känns som om det var tusen år sedan jag var där.
Och som om det var hundra år sedan vi sågs.

Lena kom och mötte oss på tomten när vi klev ur bilen.
Åååååå, så himla fräsch hon såg.
Strålade i kapp med septembersolen och hade hela havets glitter i sina ögon.
Denna tjej är helt otrolig på alla tänkbara och otänkbara sätt.
Det finns bara en av dig, och det är du Lena.



Vi fikade och smaskade på hembakta hallonmuffins.
Vi fikade och smaskade på bortbakta blåbärsmuffins.

Jag har pratat så mycket om Lenas och Klaes hus så det var riktigt
kul att få visa upp det för G. Jag vet inte exakt vad det är jag gillar
mest hemma hos familjen Igemo. Förmodligen är det allt!



Det senaste av deras projekt är att anlägga en swimmingpool på sidan
av huset. Och intill ska det sedan bli en ny byggnad med förråd, bastu
och ett gästrum. Ska banne mig redan nu boka in både sommar-
och vinterveckor i det... Kan det bli bättre - eget kryp in med bastu, pool,
sol hela dagarna, sjöutsikt och en massa muffins?

Vi blev kvar till sen eftermiddag och kramades sedan hej då länge och väl.
Som vanligt lovade vi varandra att ses lite oftare än med 1,5 års intervaller!
Med mig, när vi åkte, hade jag en jättejättefin ljuslykta som Lena köpt till
mig i present med tanke på min balkong. Utan bastu och swimmingpool.
Den är inhandlad på Dennys Home och den butiken blir man alldeles lycklig
bara av att tänka på. Tack - snälla, finaste ni för en jättefin lykta.

Denize hade ändrat i sin planering när jag kom hem.
Det blev en hemmakväll med Kevin istället för en bortakväll hos Kevin.
Vi hann med att äta middag tillsammans innan Johanna for iväg till Debaser
där nattens jobb väntade. Vi andra roade oss med att spela kort och hade
det mysigt i största allmänhet.



Och sedan fick jag främmande igen.
Ett annat främmande.
Fredagsfrämmande hade redan åkt hem.
Det här sena lördagsfrämmande
fick den äran att vara kvar en stund.
Sedan kavlade jag upp ärmarna,
öppnade ytterdörren och mer eller mindre kastade ut karln.

Jojo, det är skillnad på skit och pannkaka ska jag säga.
Stor skillnad.



Kram










Kommentarer
Postat av: Anonym

Min favoritkompis!



Du är alltid välkommen och det finns alltid plats för dig, tänk när du får ett eget krypin här...

Kramiz

2010-09-06 @ 18:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0