Äntligen


Äntligen, äntligen, äntligen. äntligen
klar med Storkyrkans Generalprogram
för höstens konserter.

Helt galet vad en del saker ska ta tid.

Det ska pillas, fixas och trixas.
Punkter ska tas bort.
Punkter ska läggas till.
In.
Ut.
Fram.
Tillbaka.
Upp.
Ned.
...och så lite mer till höger!



Arton sidor blev det totalt är allt var klart.
Nu återstår just bara att hålla tummarna
för att det ser lika bra ut när trycket är
klart!

Tack Emelie för gott samarbete.
Det är alltid lika inspirerande och
kul att jobba tillsammans med dig!

Redan torsdag och ännu en vecka
som har försvunnit till just ingen nytta
alls. Och imorgon börjar helgen.

Johanna ringde just och berättade att
hon minsann har fått feber. Typiskt.
Tack och lov faller inte äpplet långt
från päronträdet - hon är lik mig vad
gäller det här att kunna hantera sjukdomar!
Den stackars pappan får både yrsel
och frossa vid dryga 37 grader...


Nu återstår just inget annat av denna dag
än att packa ihop, släcka ned, ta sig hemåt,
handla, laga mat, städa och kurera det lilla
barnet. Det är tur att man inte är kvällstrött!

Ett par saker innan jag slutar bara...

1) Linda Skugge... Gud, vilket bra uttalande
du har gjort vad gäller arbetslöshet!
Du har så himla rätt i formuleringen:
- Jobb är inget man får, jobb är något man skaffar!

Jag håller med dig till 100% och välkomnar
en allmän attitydsförändring också vad gäller
detta!

2) Jag må var gammal och har kanske
i många avseenden passerat bäst-före-datumet.
Kanhända är det många som tycker att jag är
en direkt bakåtsträvare i många fall.
Jag har tillexempel ingen kaffemaskin,
ingen diskmaskin, ingen micro och heller
ingen Facebook.

Jag är lite nyfiken på var jag står när det
gäller det här med msn och Facebook under.
Eller, jag vet var jag står - men har jag rätt
eller fel?

Är det verkligen nästan bara jag i hela världen
som tycker att vare sig msn eller Facebook hör
hemma under arbetstid? Att det inte är något
man ägnar sig åt mellan åtta och fem?

Facebook har jag lyckats blockera på alla våra
datorer. Frågan är om man ska upp det här
med msn också?

Hmmm, vilka påfund.
Nääää, det var bättre förr!



Kram och trevlig kväll!



Kommentarer
Postat av: Sara snyggis

Japp skit bra artikel.. jag o min kompis Theres (asså du e min kompis också, men asså min andra kompis Theres) disskuterade d där igår.. vi båda tyckte d va en bra artikel...

2010-09-04 @ 18:43:41
URL: http://saradeloren.blogg.se/
Postat av: Therése

Ni har så bra smak, tjejer!!



Jag antar att det är Lindas artikel ni menar?

Inte mitt babbel om att msn + facebook borde förbjudas på alla arbetsplatser?!?! ;)



Kramkram

2010-09-04 @ 22:11:32
URL: http://smabarnsmabekymmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0