Piiiiiiip



Idag pratade jag med - pip -.
- Pip - hade talat med - pip-pip -.
- Pip-pip - var inte glad.
- Pip-pip - var ledsen.
Riktigt ledsen. På riktigt.
- Pip - är inte heller glad.
Det berättade - Pip - för - Pip-pip -
och - Pip-pip - kunde inte annat
än förstå. Och be om ursäkt.
Igen.

- Pip - förstod att - Pip-pip - fått
sina fiskar varma från olika ställen.
Och med basta.

Som man bäddar får
man ligga,
suckar jag.
Och om man ligger
får man bädda.

Jag berättade för - Pip - att jag
också känner mig ledsen.
Och lite arg.
Och ganska besviken.
Inte på - Pip -, inte på - Pip-pip -,
inte på - Pip-pip-pip - med däremot
på - Pip-pip-pip-pip -.
Det kändes som om - Pip -
förstod = bra!

Ikväll är - Pip-pip-pip - hemma hos
- Pip-pip-pip-pip-pip - och - pipp-pipp-pipp -.
Kanske i alla fall.

Näääää, allvarligt talat - det här var sista
gången ni hörde ett endaste - Pip - från mig.
Det funkar liksom inte.

Och ni får pipa hur
mycket ni vill.

Kram


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0