Men snälla rara...


Som jag tidigare har sagt så har jag väl inte ens kunnat
drömma om - eller mardrömma om - hur läst min blogg är.
Helt otroligt.

Och inte nog med det - det jag skriver tycks också beröra
er som läser. Det ställer till, rör runt samt vänder upp och
ned på tillvaron för en herrans massa folk.

Lite chockad över detta plötsliga fokus på mig och mitt
bloggande skulle jag vilja be er alla att somna om.
Om att återgå till mer normala gängor. Att helt enkelt
sluta att läsa min blogg så länge ni inte tycks kunna
hantera innehållet.

Vill ni veta en annan sak. Allt det jag skriver på dessa
sidor kanske inte är sant. Det kan lika gärna vara påhittade
saker. Saker jag vill ska vara sanningar men som inte är
annat än drömmar. Eller mardrömmar. Eller ren och skär
lögn. Taget ur luften. Påhittat. Fantasi. Tillrättalagt...

Så, med andra ord - ta inte till er allt. Och tro inte på allt.
Och låt inte mina fantasier och påhitt bli till era sanningar
och påståenden. För om ni gör det får ni räkna med att det
kan bli en massa tråkiga konsekvenser. Tillexempel kan
ni såra folk, göra dem både ledsna och arga.

Sådant ska man akta sig för - det ställer bara till.
Mycket mer än vad några rader i en blogg faktiskt gör.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0