Det går lite som i vågor...




Det går lite som i vågor det här med mitt bloggande har jag märkt...
Ibland sker det flera gånger om dagen.
Andra gånger kan det gå veckor mellan mitt bloggande.
Varför blir det så, kan man undra?
Förmodligen har det väl lite med tiden
- som aldrig vill räcka till, och själva
ventilationsbehovet att göra!?

Så, vad har då hänt sedan sist?
För att vare sig trötta ut dig eller mig själv,
tänkte jag försöka mig på en speedblogg...
OK - håll i hatten, nu kör vi:

Lördag 2/10: Mysdag. Johanna i Sunne.
Denize i Uppsala. Winston i Hökarängen.

Mia + Teréz kom hit. Skratt, prat, vin och mat.
Taxi till Huddinge. Teréz pappa Istvan i kassakön
på MatExtra. Eller var det PrisExtra? Kanske Willys?

Fest på ABF. Gamla, goda vänner. Härligt. Kul.
Skratt. Mera vin. Kanske för mycket vin. Tjosan hejsan...

Tåg hem. Åkte förbi Årstaberg. Hoppa av vi Sthlms södra.
Promenerade med M + T till Medis. Tack å puss å kram å
hej då, Mia. T-bana med Teréz. Tog hand om två gråtande
tonårstjejer. Tack å puss å kram å hej då, Teréz vid Gullmarsplan.
Tog med mig tonårsflickan. Tröst, tröst. Kram, kram.

Något att äta? Nej, tack! Gråt, gråt. Varsågod, G4S-vakt -
se till att flickebarnet kommer hem ordentligt.
Något att äta? Ja, tack. En hamburgare.
Sedan bussen. Sedan hem.

Ring, ring - såg att du kom. Sugen på fest? Javisst...
Över gården. Hejsan, hejsan. Kul att jag kunde komma.
Tack, tack. God natt klockan 04.30.

Söndag 3/10: Hej och godmorgon, kl 09.00. Dusch, påklädning
in till Centralen för att möta Maria från Horla, Alingsås, Sverige.
Åkte kommunalt. Kändes klokt. Hej, hej Maria. Kram, kram Maria.
Välkommen, välkommen Maria... Så kul du kunde komma! Johanna
kommer snart. Eller senare.

Promenad genom stan. Och Gamla Stan. Lunch + fika på Café Krona.
Blev sittandes. Pratandes. Skrattandes. Trevligt. T-bana + buss hem.

Slappa, dega, sega. Lite ute. Lite inne. Hämta Johanna klockan åtta.
Hej, hej - kul att se dig hjärtat... Mamma har längtat och väntat.

Övernattningsgäster = sova-på-soffan-vecka. Mysigt.
Eller inte? Men helt OK och självklart.

Måndag 4/10: Jobbarvecka. Jobbig vecka. Jobbigt-på-jobbet-vecka.
Provtagning på Ersta Sjukhus. Ingen ordning. Lång väntan.



Tisdag 5/10: Träffade Teréz, Mia och Sussie efter jobbet.
Tapasrestaurang, S:t Eriksplan = sådär. Gott men märkligt.
Märkligt men gott. Trevligt.

Onsdag 6/10: Läkarbesök på Ersta kl 13.30. Allt är jättebra.
Alla värden är snudd på fantastiska.

- Man märker skillnad på folk som tar hand om sig och på
folk som inte gör det,
sa tant doktorn...
Och förlorade lite av sin trovärdighet.

-Tror jag det, svarade jag 
 och log belåtet åt min tappade trovärdighet.

Maria och Johanna var ute för att fira Marias sista kväll
i den kungliga huvudstaden. Och jädrar vad de firade.
Och svirade. Klackarna i taket.

Efterfest - gud, så kul. En fantastisk idé en onsdagsnatt mot torsdag.
Och en mamma på soffan. Morr, mutter, suck och stön.
Vink, vink - så trevligt - en till gäst.

-Mamma, visst är det kul att Alex kom med hem slöddrade Johanna
där hon låg i en omkullsladdad hög bland skorna i hallen.

-Ja, Johanna... Verkligen jättetrevligt! Vink, vink.

Snälla, tig och tyst och hopp i säng. (Grattis Denize, som sov hos Kevin.)
Johanna, ta av dig klackskorna. Nej, Alex - jag bjuder inte på en cigarett
på balkongen. Gå och lägg, dig Maria... Och glöm inte att ta av dig mössan.

Torsdag 7/10: Hej då Maria, hälsa hem till Horla och välkommen tillbaka.
Nej, jag är inte sur för nattens efterfest. Jag älskar spontanitet. Mer sådant.

En inte-något-speciellt-dag. Blåsigt. Städa.

Fredag 8/10: Välkommen nya liv. Vaknade kvart i sex. Fika. Duscha. Smörj in.
Klä på. Lägg på... Ansiktet! Winston-promenad före klockan sju = härligt. 
Hemma kvart i åtta. Puss, puss. Vink, vink.





Bussen till Gullmarsplan. Handlade smörgås. Handlade juice. Handlade yoghurt.
Handlade lite godis. Väntade på Jimmie och Nemo med tjugo minuters marginal
på min sida. Välkommen mitt nya liv, eller?

Puss, puss. Hej, farmors allt. Du fina. Du underbara. Du vackra. Min kärlek.
Puss, puss. Hej då, mammas allt. Du fina. Du underbara. Du vackra. Min kärlek.
Kör försiktigt och ha en bra dag i Södertälje. Ja, vi hörs under dagen. Hej, hej.

Tunnelbana till Gamla Stan. Nemo + farmor = sant.
Veckans bästa jobbardag. Sålde för drygt sextiotusen.
Grattis Janne. Grattis att du har mig.

Tack Nemo. Tack för att jag får vara din bästaste farmor i hela världen.

McDonalds-lunch vi Slussen. Johanna dök upp. Trött efter jobbarnatt.
Bytte tvåbent mot fyrbent. Hej då, barnen... Vi ses senare!

Jobbade bara till klockan fem. Nöjd. Dubbelnöjd.
Skynda hem. Promenad från Gullmars. '
Lämnade hunden.
Hämtade Nemo.
Promenad till ICA = fredagsmys.
Hem.
Gungade.
Mötte Denize.
Trianon = pizza.
Skynda hem.
Armar uppåt sträck.
Tvål och vatten.
Så.
Fin.
Luktar gott.
Soffan.
Filten.
Kuddar.
Täcke.
Läsk.
Godispåse.
Idol.
Hej då Sassa.
Bar in Nemo.
Somnade i soffan.
Vaknade mitt i natten.
Nemo med.
Borstade tänderna.
Vispade välling.
Kröp ned intill.
Kärlek.
Värme.
Feber?
Vyss, vyss.
Sov, sov.
ZZZZZov gott.

Lördag 9/10: Vaknade halv sju.
Väcktes halv sju.
-Hej, hej Johanna.
Haft en bra natt på jobbet.
-Nähe, inte det. Mycket stök.
Mycket folk.
-Va, kräks överallt?
Usch och fy.
Lägg dig nu.
-Ja, kissa gärna Winston.
Tack, tack.
Sov gott.

Vaknade klockan åtta.
Väcktes klockan åtta.

-Ja Nemo, du ska få välling.
Visp, visp.

-Ja Nemo, du ska få se en film.
Let, let.

-Nej Nemo, farmor ska inte sova mer.
Bara mysa lite.

-Ja Nemo, det var en dum idé.
Farmor tänker om.

Jimmie kom för att hämta.
Hej Jimmie.

Promenad med alla mina bägge killar
+ åtta håriga ben runt Årstaviken.
Kalasväder.
Jättehärligt.
Nemo trött.



En massa fint prat.
Om ditt och datt.
Om stort och smått.

Kärlek.
Relationer.

Inte kärlek.
Inte relationer.

Lätt när det är rätt.
Rätt när det är lätt.
Nu är allt svårt.

Alla vägar bär till Rom.
Navelsträngsklippning.
Egna ben och vingar.
Orsak och konsekevens.

Jag finns för dig Jimmie.
Alltid och jämt.
Älskar dig.
Sant.

Jag finns för dig Josefin.
Älskar dig.
Sant.

Hemma.
Fika.
Skjutsade hem grabbarna.
Och Zulu.

Puss å kram å fortatt trevlig kväll.
Och helg.

















Kommentarer
Postat av: maria

Tusen tack för en mycket go vecka i huvudstaden och ni är mer än välkomna ner till horla med =)

Glöm inte att andas!

<3

2010-10-17 @ 21:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0