10-10-10


En speciell dag.
På mer än ett sätt.
Tio. Tio. Tio.
Eller 10-10-10.
Eller 10:e oktober 2010.
Speciell, på mer än ett sätt.

Natten tills idag var också speciell.
På mer än ett sätt.
Hade, som vanligt, svårt att komma isäng igår.
Kämpade i det längsta.
Mot vad?

När jag så äntligen kröp ner
mellan lakanen var klockan kanske två.

Då pep det till i telefonen = sms.
Upp igen. Letade fram sms:et bland alla andra.
Ser man på, en hälsning från Kjell som
berättade att han tänkte på mig
och inte kunde stava till Congac.
Intressant.
Tack för hälsning och tanke.
Jag gillar dig jag med. 
God natt.
PS) Man kan skriva konjak också.
Skål.

Ner i sängen.
Fixade till täcke och kudde.
Så.
Skönt.

Strax efter ringde Denize för att berätta
att hon var på väg hem.

-Bra Denize. Tack för att du ringde.
Ses snart. Var rädd om dig.

Ner i sängen igen.
Vaknade när Denize kom hem.
Vaknade när Denize gick ut med Winston.
Vaknade när Denize kom hem med Winston.
Somnade om igen när klockan var närmre fyra.

Vaknade strax före sex.
Borde inte ha druckit den sista koppen kaffe.
Dumt.
Var är Johanna?
Jobbar fortfarande?
Stackars henne...

Ner i sängen.
Fixade till täcke och kudde.
Så.
Skönt.

Vaknade strax före halv åtta.
Ingen Johanna.
Ringde.
Inget svar.
Ner i sängen.
Vrid och vänd.
Ring, ring.
Johanna.
Äntligen.

-Hej mamma.
Jobbade sent.
Slutade tidigt.
Faktiskt alldeles nyss.
Nu frukost med Evelina
på McDonalds.
Kommer snart.
Puss, puss.

-Men Johanna...
Kom hem nu!


Ner i sängen.
Fixade till täcke och kudde.
Så.
Skönt.

Vaknade när Johanna kom hem vid niotiden.
Vaknade när Johanna gick ut med Winston.
Vaknade när Johanna kom hem med Winston.
Vaknade när Johanna kröp ned i sängen.

Fixade till täcke och kudde.
Så.
Skönt.
Bara en liten stund till.

Ring, ring.
Hann inte svara.
Ring, ring.
Hann svara.

-Hej Cia!
Å, så kul att du ringer.
Tackar som frågar,
alla mår bra.
Om jag är nyvaken?
Inte då!
Eller, kanske lite?
-Va', är klockan redan över elva?
Himmel och pannkaka.
Pannkaka och himmel.

Ja, och så var dagen äntligen igång.
Vilken rivstart.

En stor kopp kaffe.
Gott.
In i duschen.
Skönt.
På med kläder.
Bra.
Brunch hos grannen.
Gott.
På skohyllejakt med Denize.
Hittade två.
Handlade lite till middagen.
Hem.

Ring, ring = Jimmie.
Ledsen.
Förtvivlad.
Fördjävligt.
Förvånad.
Nej, inte förvånad.

Packade ur bilen.
Upp till Gullmarsplan.
Mammas, älskling...
Så stor.
Så liten.
Kram.
Tröst.
Flera kramar.
Samlad.
Osamlad.
In i bilen.

Hem.
Mat.
Ut i bilen.
Centralen.

-Hej då, Jimmie.
Försök att ha det bra i
Göteborg.
Du vet att jag finns.
Alltid och jämt.
Älskar dig.
Ska göra allt jag kan
för att lindra din smärta.
För att lindra Josefins smärta.

Allt för Nemo.
Och ännu mer.

Mamma älskar dig.
Jag älskar dig.
Farmor älskar dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0