Kärleksvingar







Jag älskar dig.
Du älskar mig.
Sant.


Jag vågar inte ta emot din kärlek.
Jag tror inte att det är min kärlek.

Jag tror inte att ditt sätt att älska,
är mitt sätt att älska.

Jag tror inte att jag vill bli älskad,
på ditt sätt att älska.

Jag tror att mitt sätt att älska,
inte är på det vis du vill bli älskad.

Så, min älskade - vad gör vi?

Tackar nej till varandra och fortsätter
vår vandring genom livet?

Sida vi sida men ändå så långt ifrån.

Vad händer om jag slutar tro, gissa och anta?
Vad händer om jag i stället skulle våga ta reda på sanningen?
Vill du veta sanningen?

Vad händer om jag överser med
att ditt sätt att älska inte är mitt sätt att älska?
Vad händer om jag hoppar från kanten, ut över havet?

Kommer din kärlek ge kraft åt mina vingar?
Kommer jag leende att sväva fram,
full med din kärlek och lycklig över att vara älskad?

Av just dig.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0