Jag väljer






För snart tio år sedan tassade du in i mitt liv.
Du tog mig med storm. Du tog mig i storm.

Sedan dess har det runnit en massa vatten under våra broar.
Under dina broar. Under mina broar.
För en tid sedan konstaterade vi bägge att det nog var nödvändigt.
Att det var nödvändigt för att vi skulle förstå. För att vi skulle växa.

Nu väljer du, av skäl som är dina, att byta riktning och segla vidare åt ett annat håll.
Det kan jag inte förhindra. Jag kan bara respektera och konstatera att du gjort ett val.
Och jag kommer alltid att undra varför du fick så bråttom.

Jag kan också välja - att göra egna val.
Du kan inte bestämma åt mig.

Du kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta som bara är din.
En plats som aldrig någon annan kommer att kunna göra anspråk på.
Du kommer alltid att vara en av de mest betydelsefulla människor jag mött.
Du har lärt mig så mycket - om livet och om mig själv. Om situationer och relationer.

För alltid kommer du att finnas i mitt hjärta och i mina tankar.
Det bestämmer jag. Det är mitt val.


Kramar och kärlek - i går, idag, imorgon.
För evigt.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0