En ängel kom förbi...







Natten tills idag kom en ängel förbi.
Närvaron var tydlig. Närvaron kändes.

Jag hade först svårt att förstå budskapet.
Vad ängeln ville förmedla.
Kanske bara just att änglar finns.
Kanske varsko om något.
Kanske berätta något.
Kanske bara en hälsning.

Jag berättade för barnen.
Berättade hur mycket jag älskar dem.
Bad dem vara försiktiga och uppmärksamma.

Sent igår kväll fick jag ett samtal som berättade
att en av våra vänner krockat med en älg.
Hastigheten var hög och mötet oundvikligt.
Skrikande bromsar i skymningen.
Ljudet av glas som gick sönder.
Av bilen blev just inget kvar.

Ur bilen klev Lena med sällskap.
Oskadda men chockade.

De hade änglavakt.
Tack Patrik för att du tar hand om oss.


Kram






Kommentarer
Postat av: Sara snyggis

Våra älskade änglar... <3

2010-07-25 @ 23:42:55
URL: http://saradeloren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0