Vart tog den här veckan vägen?




Men hallå - är det sant?
Redan fredag?
Är det möjligt?
Är det någon som vet vart
den här veckan tog vägen?

Jag har jobbat som en tok med
att få klar Generalprogrammet
till Storkyrkan, FoB nr 4,
Specialtidningen om och med
Svenska Kyrkan, haft middagsgäster,
huvudet fullt med tankar och funderingar,
nattliga sms-äventyr med någon, städning,
tvätt, matlagning, handling, promenader,
ännu fler tankar och funderingar. Jag har
fattat stora beslut och rivit upp dem igen.
Jag har försökt att ändra riktning och
inställningar, men halkat tillbaka igen...

Man kan säga att det varit en ganska
typsik vecka i mitt liv. Kanske lite mer
och lite högre tempo bara.

Upptäckte i veckan att min hjärtmedicin
började ta slut och att jag inte kunde
hämta ut mer på apoteket. Ringde således
Globen Heart Center och sökta farbror
doktorn - som hade slutat för att börja 
jobba som avdelningsläkare på kardiologen
på Danderyd. 

-Jaha, sa jag och bad snällt om att kanske
kunna få en annan doktor istället för den
jag hade. Då fick jag reda på att hela kliniken
höll på att packa ihop för att de inte fått avtalen
förlängda med Försäkringskassan...
Vad är det för trams? 

Den snälla sköterskan visakde i luren att hon
tidigare har arbetat tillsammans med hjärtchefen
på Ersta; David Waldenhjort (fint namn, inte sant?.
Och honom kunde hon verkligen rekommendera.
Måste komma ihåg att ringa honom på måndag
för att höra efter om han vill ha en patient till att
ta hand om... Har satt upp en stor lapp framför
näsan, men påminn mig gärna!! :)





Jag har haft värsta fredagslyxeftermiddagen.
Kände att jag var värd det. Häromdagen när
Winston och jag var ute på vår lunchpromenad
gick vi förbi en lite, relativt nyöppnad, klinik på
Stora Nygatan. Precis som vi passerad kånkade
tjejen som har den ut en skylt som berättade att
de just nu har en drive: en ansiktsbehandling +
en ryggmassage för 395:- - ordinarie pris 895:-!!
Jag tvärnitade och bokade snabbt tid tills idag
på eftermiddagen. Nu sitter jag här på jobbet igen
och känner mig som en nyponros. Jag har blivit
masserad av både händer och gummikoppar (!),
fått ansiktet rengjort på alla möjliga sätt,
ansiktsmassage. inpackning, insmörjning...
Ja, gud vet allt! Självklart gick jag därifrån
med en kasse produkter jag absolut behöver
ha. Eller inte.





Helgen är en öppen historia. Det enda jag säkert
vet är att vi, Winston och jag, ska ta oss söderöver
nu för att möta Johanna. Ikväll blir det nog bara
mys, imorgon ska Johanna jobba och imorgon
kväll har jag lovat henne att vi ska äta surströmming
minsann. Guuuuuud, så gott!!! Eventuellt ska jag
träffa Helena imorgon på eftermiddagen för en
promenad runt Årstaviken.

Denize ska på fest ikväll och på fest imorgon kväll.
Och sova hos Kevin. Och inte dricka för mycket.
Och uppföra sig väl. Med beröm godkänt...
Det är härligt att vara 18 och nykär - jag minns
allt hur det var!

Trevlig helg om vi inte hörs...
Eller ses!?


Kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0