Punkt




Jodå, jag överlevde dagen.
Den blev inte värre än den började.

Det flöt på bra på jobbet,
om än att min ambition var att jag skulle
ha hunnit mycket mer än vad jag gjorde.
Så kan det vara ibland,
inte minst på måndagar.

Denize tittade in på eftermiddagen med
en nypiercad Kevin. De kom just från en
sådan där suspekt studio, lite längre ned
i gränden, där de inte gör annat än tar
hål i folk. Kevin hade slagit till med två
- ett i underläppen och ett rejält i örat.
Vitsen med att ha hål i läppen har jag
svårt att förstå.

Winston hängde med K + D och till slut
hamnade de hos Kevin i Jarlaberg.
Mötte Johanna när jag kom hem strax
efter klockan sju. Vi tog en promenad
till veterinären vid Bolidensplan där vi
köpta värsta, värstaste bantningsmaten
till Kerstin. Någon gång ska vi lyckas
- i alla fall några kilon!

Från veterinären raka vägen förbi
Satzumas där en påsen med Sushi och
Misosoppa stod och väntade. In på ICA för
att handla lite mjölk och annat smått och
gott. Därefter raka vägen hem till
Fångarna på fortet!

Knallade iväg och mötte Denize och Winston
på deras promenad hem från Gullmarsplan...
Och nu är klockan strax midnatt och jag tänker
överraska mig själv med en någorlunda tidig kväll
- för att orka med att vakna tidigt imorgon bitti.

Kontentan av detta? Jo...
OM dagen börjar som skit - unna dig Sushi till middag!





Kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0