Jahaja...



Nu ska jag inte låta pessimistisk,
det är liksom inte min grej...
Men är det någon som kan svara på vart sommaren tog vägen?
Och ärligt talat - det känns inte som om vi kommer att hitta den det här året i alla fall!
Det känns inte om om sommaren kommer att hitta tillbaka.
Det känns som något som varit. Som är historia.
Är det verkligen möjligt?
Skit också.

Gode gud som är i himlen,
helgat varde ditt namn,
tillkomme ditt rike,
ske din vilja i himlen så som på jorden...
Kan du inte fixa lite mer sol och värme?
I alla fall nästa helg - i Gävle och i Furuvik?!
Snälla, snälla, snälla...
Amen.


Igår var jag på Mosebacke tillsammans med Mia.
Utan överdrift kan man säga att det var Regnrock på Söder!
Om musiken tycker jag sådär.
Alltså, jo då han var bra...
Och låtarna var väl helt okej.
Men jag föredrar allt som oftast texter på svenska.
Tycker att de berör mig mer.
Rör runt och ställer till.
Och ställer till rätta.

Men visst, att ha Moneybrother himself i en liten låda hemma vore inte så dumt.
Tretton års åldersskillnad är väl inte så mycket att orda om, eller?


Se, han är ju som gjord för att ha i en liten låda!


För att få tiden att gå snabbt i kön till toaletten greppade jag ett
programblad för Mosebacke. Herre gud - man borde verkligen
hänga här mer! En massa bra artister spelar både lite nu och då.
Cornelisdagen - nu på söndag - brukar vara hur härligt som helst.
Förr om åren var jag en trogen besökare - men vad hände sedan kan
man undra? Kanske något att börja om med? Stämningen brukar alltid
vara på topp, en härlig samling människor i blandade åldrar och faktiskt
så brukar solen alltid skina över Mosebacke just den här dagen!

En annan spännande konsert är Nationalteatern den 25:e augusti på
utomhusscenen. Med rätt sällskap kan det bli hur trevligt som helst!
Härligt med låtar man känner igen - om än att det var ett tag
sedan man lyssnade på den här musiken... Med lite tur kommer
man ihåg texterna också!





Om han var där igår kväll?
Nej, han var inte där...
Inte där heller.

Var håller han hus, kan man undra?!



Kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0