Beröring



Att bli berörd är väl fantastiskt?

Det kan handla både om att bli berörd
rent fysiskt eller känslan av när något
tar tag i en. Så där riktigt ordentligt.
Som en stor kram inifrån.
Under skinnet.
Runt hjärtat.

Det är svårt att sätta fingret på
exakt vad det är som tar tag i en.
Vad det är som utlöser det.
Varför det ibland känns mer,
andra gånger mindre.

Jag tror att det är många faktorer
som spelar in och har betydelse.
Många saker som tillsammans
gör skillnad.

När jag lyssnade på ett klipp
på Youtube och hörde Mary Byrne
sjunga så blev jag sådär alldeles
väldigt berörd.

Jag kunde inte hindra det.
Hade ingenting att sätta emot.
Det var som att stångas mot
den sjunde vågen.

Tårarna strömmade ur mina
ögon och rann i floder utmed
mina kinder.

Så härligt.
Så skönt.
Underbart att 
känna att man lever.

Varsågod,
lyssna på Mary du med.
Och berätta sedan för
mig hur du reagerade.
Om du också lever.

Fortsatt trevlig dag!


Kram











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0