Aj hejt to spik inglish...






HJÄLP - tänk om jag vunnit en bil? En mini-cooper...

Under flera dagar den sista veckan har någon ringt
och sökt mig från England. Och jag har vägrat att
prata... På engelska!

Johanna har erbjudit sig att vidarebefordra ärendet
till mig men de envisas med att vilja prata med mig
personligen.

Nu ringde de alldeles nyss på min mobil och jag kastade
den snabbt över axeln till Janne som fick den äran att
svara. Han sa att jag var utgången ett par timmar men
att han kanske kunde hjälpa till... Nähe, se det gick
inte för sig! Det ville minsann prata med mig personligen.
Det enda han fick ur dem var att de ringde från ett
företag vid namn John Cooper!

Snabbt och nyfiket googlade jag på namnet och det
som då kommer upp är just John Mini-Cooper-företaget
- alltså de som gör själva bilarna. Snabbt drog jag mig
till minnes att jag i somras roade mig med att designa
en bil via en tävling på nätet... Där första pris var en
bil med just ens egen design!!

HJÄLP - tänk om jag har vunnit? Jag som inte vågar
prata med dem ens... Hur gör jag nu? Allvarligt talat,
jag funderar på att fortsätta vägra att svara. Om de vill
meddela mig att jag vunnit kan väl de kanske maila
eller skicka ett vanligt brev? Varför via telefonen?

Så, med andra ord - ring mig inte på mobilen idag.
Jag tar det säkra före det osäkra och stänger av luren.

Och på måndag tänker jag anmäla mig till ännu en
engelskakurs... Vad tor ni om engelsk vardagskonversation?


Kram







Kommentarer
Postat av: Johanna!

MAMMA! Kom hem så jag får svara i så fall. Tänk om du vunnit, du kan ju inte bara låta det rinna ut i sanden. Fyskäms på dej om du inte tar dig i kragen och svarar!

2010-08-05 @ 15:28:13
Postat av: Mamma...

Mmmmm, det är ju lätt för dig att säga...



Har du någonsin drabbats av akut strupkramp?

Har du någonsin upplevt att tungan vuxit sju gånger i storlek inom loppet av tre sekunder?



Nej, just det...

Då så!



Nu ska vi inte måla fan på väggen - jag kanske inte ens vunnit något? De kanske ska skälla på mig för in dåliga smak?



Kom hit och hjälp mig...



Lavv jo!



Puss



2010-08-05 @ 15:33:48
URL: http://smabarnsmabekymmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0