Hej mitt vinterland...



Äntligen klar med sista numret av tidningen för året. Hann knapp pusta ut förrän det var dags att kavla upp ärmarna igen för att sätta full fart framåt med nästa nummer... Man skulle kunna säga att det går för runt!





Idag på lunchen fick jag sällskap på min vinterpromenad med Winston. En nära och för mig speciell vän mötte mig vid tunnelbanan och tillsammans gick vi efter Skeppsbron. Tänk bara på ett par dagar så har det blivit vinter på riktigt. Snön lyser upp de mörka gränderna i Gamla Stan och promenadvägarna i Årsta. Härligt! Det är skönt och känns renande att ta ett djupt andetag av vintern. Lycka.

Efter jobbet var jag bjuden på bio av en annan mycket nära och speciell vän. Jag lyckades än en gång presentera mig som den jag är. Var sen redan från starten, vimsade ihop tunnelbaneuppgångarna och valde såklart den som låg längst bort av dem alla. Sprang i snömodden med klackstövlar dagen till ära och kom fram då bion hade börjat. Fick banka mig in genom entredörrarna som var låsta (!). Hittade knappt mitt sällskap i mörkret i salongen. När jag väl återhämtat mig efter språngmarschen var det ett par saker jag bara var tvungen att säga just då vilket resulterade i att publiken intill hyschade mig. Blev godissugen och trasslade mig ut för att köpa popcorn och en dricka. Väl tillbaka i min biofåtölj somnade jag och halvsov mig sedan igenom större delen av filmen... Det känns som om det kommer att dröja innan han bjuder mig på bio igen och jag kan förstå honom! Så trist och typiskt mig. Jag kan vara världens sämsta film-, bio- och tv-människa!

Vilken film vi såg? Göta Kanal 3 som snart har premiär. Det här var någon slags förhandsvisning. Nej, det är ingen film jag kan rekommendera - inte ens på det lilla jag såg. Den övriga publikens reaktioner vittnade om att de inte heller var sådär överdrivet imponerade!



Nu är jag hemma igen och min vän har åkt efter en kopp värmande kaffe. Det har, som sagt, blivit riktig vinter ute och snöflingorna fortsätter att singla ned.

Hej mitt vinterland - det finns hopp om en vit jul!


Kommentarer
Postat av: Johanna!

Du bara jobbar och jobbar... Skönt med lite jul snart så du kan få slappna av och inte tänka på något! Eller jo mig förstås... All uppvaktning som du måste ge mig... Aaaaaah! Haha nej. Vi får ge varandra lika mycket. En underbar jul ska vi ha mamsen.. Du och jag!



AJ LAVV YO!

2009-12-15 @ 23:42:50
URL: http://johannabroth.blogg.se/
Postat av: Therése

Det är helt rätt - vi ska pussa och pyssla om varandra som aldrig förr... Bara tre dagar kvar tills du kommer hem. Det var så länge sedan vi sågs. Längtar så.



Älskar dig!



Puss

2009-12-15 @ 23:47:29
URL: http://www.smabarnsmabekymmer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0