Det känns lite pirrigt...


Du är min idol

Just hemkommen från en liten svängom med bilen. Denize och Winston är och hälsar på Winstons morfar Baki. Han är lyllig han. Han har en morfar Baki och en morfar Roland. Inte illa för att vara så liten. Jag har under jättelång tid glatt och tvärsäkert svarat tio månader när någon artigt undrat hur gammal Winston är. Inatt på Bagarmossens Djursjukhus upptäckte jag att han just fyllt nio månader... Å, andra sidan trodde jag att jag var 47 år och skulle fylla 48 i somras. Dagarna innan min födelsedag hade Johanna vänligheten att rätta mig - jag var bara 46!! Världens bästa födelsedagspresent - ett helt år till godo!! :)


Jag pratade som hastigast med Lena när jag var ute på min lilla svängom. Hon undrade lite om jag kommit igång med mitt bloggande och med gott samvete svarade jag ja. Och så fick hon adressen. Lena var mitt upp i middagen så hon kanske glömmer bort adressen hit. Om inte så kommer hon säkert och hälsar på. Och det känns lite pirrigt.

Lena är en av mina äldsta vänner. Vi har känt varandra i 1, 2, 3, 4... I trettio år!!! Helt galet. Galet fantastiskt. Underbart. Lena är en vän att beundra. Av tusen olika skäl. Jag värdesätter vår vänskap högt och jag hoppas så att hon känner det i sitt hjärta. Den kärlek Lena får och den kärlek Lena ger är den vackraste av dem alla. Om jag hamnar i samtal som rör kärlek och relationer - och tänka sig, det är inte ovanligt - brukar jag ofta berätta och skryta om Lena och Klaes. Men, såklart är det så att om allra finaste Lena träffar allra finaste Klaes - ja, då kan det inte bli annat än den allra finaste av kärlekar.

Och då kan man, med all rätt, ställa sig frågan varför det inte bara kan få vara just sådär vackert och fint. Det kan inte vara så att sagan är för vacker för att vara sann. Kanhända är det så att också de drabbas av ett visst mått av elände för att de är bäst rustade att tillsammans klara det? Men kan det då inte räcka med en gång? Två gånger? Varför en tredje gång?

Alla goda ting är tre. Kanske är också alla onda ting tre? Oavsett vilket och en sak är säkert - det är att det är tredje gången gillt som gäller. Det betyder att har man vunnit första matchen. Och andra. Och tredje, ja då blir det inga fler matcher. Det var bäst av fem som gällde och därmed kan inget besegra dig, Lena! Aldrig någonsin.

Du är en vinnare. En kämpe. En sann vän, Lena.
Din entusiasm, all din kärlek till livet och all din positiva energi övervinner allt.
Din kämparglöd är sanslös. Din personlighet trösterik. Ditt väsen gudomligt.
Du är... ALLT och lite till.

Tack för att jag får finnas i ditt liv och tack, tack, tack för att du finns i mitt liv.

All min kärlek, allt mitt mod och all min styrka till dig, Lena!


Kramiz







Kommentarer
Postat av: Lena

Jag blir alldeles varm i hela mig, så mycke kärlek ifrån dig, jag kan behöva det med tanke på vad som väntar runt hörnet...Du är bara bäst, all min kärlek till dig,kramiz

2009-12-27 @ 15:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0