Dan före dan före dan före dan före dan...




Hela familjen samlad - om än bara för en kort stund men SÅ skönt. Det känns så helt och fullkomligt... Underbart! Johanna har landat hemma efter en hösttermin på folkhögskolan i Hjo. Inom loppet av ingen tid alls har hon plötsligt fyllt hela lägenheten på ett sätt som bara hon kan! Hon är liksom genast överallt och jag gillar det. I alla fall ett tag!

Igår kväll hade vi den omtalade julmiddagen på jobbet. Tänka sig, jag fick stående ovationer och blommar samt vackra ord som tack för all mat jag lagat. Blev, min vana trogen, alldeles rörd. Blev hämtad redan vid 22-tiden av någon Speciell... Mysigt! Bägge tjejerna var hemma när vi kom = dubbelmysigt!

Idag har Jimmie varit här. Vi har haft ett väldigt bra samtal. Faktiskt det bästa samtal vi haft på länge och jag tror att vi bägge känner oss stärkta av det. All min kärlek till dig, Jimmie.

Denize ha varit sysselsatt med skolans numer traditionella julshow som visst var jättebra i år. Kul. Och jag som tackade nej just med hänvisning till förra årets mindre bra genomförda gala!! Tyckte att det kändes lite tokigt med en lördagkväll så här dagarna före jul. Denize var inte med i själva föreställningen. Hade hon varit det hade jag givetvis varit med i publiken!!

Johanna och jag uträttade en massa tomteärenden på rekordtid och sedan skjutsade jag henne till en fest i Trångsund. På vägen därifrån åkte jag och hälsade på hitte-faster-Margareta på Tavastgatan. Hon är en underbar människa. Just nu är hon frusterad över att hon känner sig yr och lite trött... Tror att hon kanske glömmer bort att hon är på sitt 92:a år!! Vilken liten krutgumma...

Vid 20-tiden tackade jag för mig och åkte vägen via Sickla för att plocka upp Denize innan jag åkte hem. Har småpysslat lite med ditten och datten under kvällen. Nu väntar jag på att Johanna ska dyka upp med tåget så att jag och Winston kan möta henne för att sedan ta en gemensam promenad hem i natten.

Kärlek



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0