Att göra en anka som tiger kan kosta en svensk puma...


Att göra en anka som tiger kan kosta en svensk puma...

Jag vet. För jag har gjort det. Men inte som tiger utan som det lejon jag är.
Och inte kostade det en puma men det kostade massor.
Förlusten var stor, mycket större än vad jag hade tänkt mig.
Oersättligt.
 Allt var en grodas fel. Eller många grodors fel.
Grodor som hoppade ur min mun och en annan groda jag trodde
skulle bli till en prins vid första kyssen...

Det stormar bland de svenska tjejerna på andra sidan Atlanten just nu.
Det finns inga vinnare, bara förlorare. Ja, bortsett från Paul då kanske...
Spontant så skulle man vilja gratulera honom utan att egentligen veta
till vad. Men man kan i alla fall anta att ett liv utan ankan från Bjuv blir
ett betydligt mer harmoniskt och lugnt liv i alla fall, eller?

Vad tycker vi om tigern då? Vilken ynkrygg... En riktig man!
En gång, är ingen gång. Två gånger är två gånger för mycket.
Sexton gånger är helt åt helsike. Hur kunde han?
Nej, här känner man kärlek och alla sympatier för puman Elin.
Vilken tjej. Från ord till handling, utan bomullsvantar.

Jag har varit en puma med. Eller, ingen puma kanske men väl ett lejon.
Jag kan utan större problem känna hennes smärta. Jag vet också att
tilliten aldrig kommer att komma tillbaka. Man lär sig med tiden att leva
med det som gör ont trots att skadorna är livslånga. Man lär sig aldrig
att helt och fullt hantera sin hjärtevärk. Den finns där genom dagarna
som går, blir till veckor, blir till år...

Länge leve kärleken. Den äkta. Den sanna. Den riktiga.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0